20 efikasnih saveta da izgubite salo sa stomaka

0
9
Salo na stomaku; Foto pexels.com
Salo na stomaku; Foto pexels.com

Salo na stomaku je najdosadnija stvar na svetu i sa time bi se složila svaka devojka koja je pokušala da obuče uske pantalone. Čak i kad nisu uske, taj višak je nekad previše naporan. I bolan.

Osim što nekada nije lepo za videti, višak masnoće na telu svakako nije zdrav. Ukoliko ste zadovoljni svojim izgledom i sa salom, to je super jer znači da ste radili na vašem mentalnom zdravlju i zadovoljni ste svojim telom, ali nemojte zaboraviti i na fizičko zdravlje jer višak masnih naslaga može uticati i na vaše zdravlje.

Gubljenje masti oko stomaka može biti veoma teško, ali vam donosimo 20 saveta kako da izgubite salo sa stomaka.

1. Jedite namirnice sa dosta vlakna

Vlakna apsorbuju vodu i formiraju gel u vašem telu, što usporava hranu i dodatno je vari u stomaku.

Naučnici su pokazali da hrana obogaćena vlaknima pomaže da izgubite kilograme i pomaže vam da se duži vremenski period osećate zasićeno, tako da ćete prirodno jesti manje. Takođe, smanjuje se i broj kalorija koje će vam telo apsorbovati iz hrane, ali i vaše telo prirodno troši više kalorija za varenje hrane obogaćenje vlaknima.

Studije su pokazale da kod preko 1100 odraslih koji su uzimali samo 10 grama vlakana više od regularnog dnevnog unosa, u periodu od 5 godina, taloženje masnih naslaga na stomaku se smanjilo za 3.7%.

Potrudite se da konzumirate vlakna svaki dan. Odličan izvor vlakana su:

  • seme lana
  • širataki nudle
  • prokelj
  • avokado
  • mahunarke
  • kupine

2. Zaobilazite hranu koja sadrži trans masti

Trans masti su nastale dodavanjem vodonika u nezasićene masti kao što je sojino ulje.

Možete ih pronaći u margarinima i namazima, takođe često se mogu pronaći i u upakovanoj hrani, mada je veliki broj proizvođača prestao da ih koristi.

Trans masti su povezane sa raznim upalnim procesima, srčanim bolestima, insulinskom rezistencijom i povećanjem masti na stomaku i kukovima.

Šestogodišnje istraživanje je pokazalo da majmuni koji su na dijeti sa trans mastima imaju 33% više sala na stomaku od onih koji jedu monozasićene masti. Pročitajte istraživanje ovde.

Kako biste izgubili salo sa stomaka, čitajte deklaraciju na proizvodima i ne unosite one koji sadrže trans masti.

3. Nemojte unositi mnogo alkohola

Alkohol vam može doneti neke benefite u malim dozama, ali isto tako može biti veoma štetan ukoliko pijete mnogo.

Istraživači sugerišu da previše alkohola može dovesti to taloženja naslaga u vidu sala na stomaku. Mnoga istraživanja povezuju težak alkoholizam i povećanje masnih naslaga oko struka.

Na jednom istraživanju je učestvovalo 2000 ljudi. Rezultati su pokazali da oni koji piju manje alkohola, ali češće, imaju manje masnih naslaga od onih koji piju ređe, ali u većim količinama u danima kada piju.

Alkohol; Foto pexels.com
Alkohol; Foto pexels.com

4. Jedite hranu sa dosta proteina

Proteini su veoma važni za održavanje težine. Unos velike količine proteina povećava oslobađanje hormona PYY, koji smanjuje apetit i ostavlja vas duže sitim. Proteini takođe ubrzavaju vaš metabolizam i pomažu vam da obnovite mišićnu masu.

Trudite se da uz svaki obrok imate jedan od sledećih proteina:

  • meso
  • riba
  • jaja
  • mlečni proizvodi (sir, mleko itd)
  • whey protein
  • pasulj

5. Smanjite stress

Stres može učiniti da vam se više sala nakupi na stomaku tako što će pokrenuti nadbubrežnu žlezdu da proizvodi kortizol, koji je poznat kao hormon stresa.

Istraživanja su pokazala da povećanje nivoa kortizola u telu dovodi do povećanja apetita i masnih naslaga.

Ono što je najgore, žene koje već imaju široke kukove proizvode više kortizola.

Da biste smanjili salo na stomaku, oslobodite se stresa. Probajte Yogu ili meditaciju, ili već nešto što vama odgovara što će vas opustiti.

6. Ne jedite hranu koja sadrži šećer

Ovo je možda trebalo da bude jedno od prvih i osnovnih pravila onda kada želimo da skinemo salo sa stomaka.

Naše telo ne može da preradi veštačke šećere (one koji ne dolaze iz voća i prirodnih proizvoda) te ga skladišti u formi masti oko stomaka. Čak i prirodan šećer treba biti konzumiran u određenim količinama, ali sve proizvode koji sadrže veštačke šećere (slatkiši i slaniši) – potpuno možete izbaciti.

Prvih nedelju dana biće vam teško, ali onda kada se odviknete više nećete imati potrebu, jer vaše telo nema potrebu za veštačkim šećerima.

Kolači od čokolade i vanile; Foto: pixabay.com
Kolači od čokolade i vanile; Foto: pixabay.com

7. Kardio vežbe

Ništa ne sagoreva nataložene masti na telu kao kardio vežbe.

Radite aerobik, trčite, igrajte fudbal ili nešto što zahteva vaše brzo kretanje i primetićete kako će se salo sa stomaka jednostavno istopiti.

Jedno istraživanje je pokazalo da su žene u menopauzi izgubile više masti u svim delovima tela kad su vežbale aerobik 300 minuta nedeljno, u odnosu na one koje su vežbale 150 minuta nedeljno.

8. Smanjite ugljene hidrate

Smanjenjem unosa ugljenih hidrata direktno utičete na smanjenje sala na stomaku.

Dijeta sa unosom manje od 50 grama ugljenih hidrata po danu, dovodi do velikog gubitka masti na stomaku kod ljudi sa prekomernom težinom.

Ne morate u potpunosti izbaciti ugljene hidrate. Ljudi koji su smanjili unos i unosili samo ugljene hidrate sa celim zrnima su imali 17% manje sala.

9. Zamenite ulja i masti kokosovim uljem

Kokosovo ulje je jedno od najzdravijih masti koje možete jesti.

Istraživanja pokazuju da korišćenjem kokosovog ulja možete ubrzati vaš metabolizam i smanjiti količinu sala koje se talože.

U jednom istraživanju, muškarci da prekomernom težinom, koji su koristili kokosovo ulje dnevno 12 nedelja izgubili su oko 3cm u obimu, bez drugih promena u njihovoj rutini.

Tako da – kokosovo ulje u kombinaciji sa svim prethodnim i sledećim savetima dovešće do najboljih rezultata!

10. Dižite tegove

Vežbe snage, dizanje tegova ili vežbe sa otporom, su ključne u stvaranju mišića na telu.

Kombinacija vežbi snage i kardio vežbi će dovesti do najboljih rezultata!

Dizanje tegova; Foto pexels.com
Dizanje tegova; Foto pexels.com

11. Zaobilazite pića sa šećerom

Kao što smo već rekli – veštački šećer nije dobar za ljude. Kao što treba da zaobilazite hranu sa šećerom, tako treba da zaobilazite i pića sa šećerom.

Gazirana pića sa šećerom dokazano lošije deluju na telo od hrane sa šećerom.

Da biste izgubili salo sa stomaka, u potpunosti zaobiđite:

  • gazirana pića
  • punč
  • čajeve sa šećerom
  • alkoholne koktele i pića koja sadrže veliku dozu šećera

Čak i gazirana pića bez šećera (zero, diet i ostala pića sa veštačkim zaslađivačima) mogu uticati na stvaranje masnih naslaga, tako da je najbolje da pijete isključivo vodu.

12. Redovan i kvalitetan san

Spavanje je veoma važno kada je reč o zdravlju. Tako, spavanje utiče i na vašu težinu. Istraživanja pokazuju da su ljudi koji nemaju dovoljno sna tokom noći, podložniji gojenju i taloženju sala na stomaku.

Šesnaestogodišnje istraživanje, koje je uključilo više od 68.000 žena, pokazalo je da su one koje spavaju manje od 5 sati dnevno, dobijale dosta više na kilaži od onih koje spavaju 7 ili više sati tokom noći.

Ukoliko imate bilo koji poremećaj spavanja, obavezno se javite doktoru. Moguće je da vaš poremećaj sna ima uticaj na vašu kilažu.

13. Pratite vaš unos kalorija i vaše vežbanje

Kada je reč o gubljenju kilograma, bitno je da budete u kalorijskom deficitu. Postoji veliki broj aplikacija koje mogu pratiti i računati koliko kalorija dnevno unosite. Takođe, dobro je da pratite i koliko kalorija dnevno potrošite kroz vežbanje i šetanje.

Ispratite vaše navike i smanjite unos hrane ili povećajte vežbe kako biste ostali u deficitu.

14. Jedite masnu ribu svake nedelje

Masna riba je neverovatno zdrava. Bogate su visokokvalitetnim proteinima i Omega 3 masnoćama koje vas štite od mnogih bolesti.

Neki dokazi pokazuju da Omega 3 masti pomažu i u smanjenju masnih naslaga.

Istraživanja na odraslima i deci koja imaju bolest masne jetre, pokazuju da suplementi ribljeg ulja mogu značajno smanjiti masnoću jetre i sala na stomaku.

Težite ka 2-3 porcije masne ribe nedeljno. Riba koju vam preporučujemo:

  • losos
  • haringa
  • sardine
  • skuša
  • inćuni
Losos; Foto pexels.com
Losos; Foto pexels.com

15. Prestanite da pijete voćne sokove

Iako voćni sokovi, posebno oni prirodni, sadrže veliku dozu vitamina i minerala, takođe sadrže i veliku dozu šećera kao i gazirana pića. Zaobiđite sve izvore “tečnog šećera” i tako ćete drastično povećati šansu da izgubite kilažu.

16. Dodajte jabukovo sirće vašoj ishrani

Pijenje jabukovog sirćeta ima impresivne zdravstvene benefite, uključujući smanjenje nivoa šećera u krvi. Takođe, sadrži sirćetnu kiselinu, koja dokazano smanjuje skladištenje masti u stomaku.

U jednom istraživanju na muškarcima sa gojaznošću, oni koji su uzimali samo jednu kašiku (15ml) jabukovog sirćeta dnevno, posle 12 nedelja su imali 1.4cm manje u obimu oko struka.

Uzimanje 1-2 kašike jabukovog sirćeta dnevno, zasigurno može dovesti do umerenog gubitka masti. Bilo kako bilo, obavezno ga razblažite vodom, jer nerazređeno sirće može nagristi zubnu gleđ.

17. Jedite hranu sa probioticima ili uzimajte suplement probiotika

Probiotici su bakterije koje su pronađene u nekoj hrani. Imaju mnoge benefite, uključujući pomoć u poboljšanju rada creva i jačanju imuniteta.

Probiotici koji smanjuju masti na stomaku su iz porodice Lactobacillus: Lactobacillus fermentum, Lactobacillus amylovorus i posebno Lactobacillus gasseri.

Hrana bogata probioticima:

  • jogurt
  • kefir
  • kiseli kupus
  • tempeh
  • kimči
  • miso
  • kombuča
  • kiseli krastavci

18. Pokušajte da postite

Postoje različite vrste posta, a mnoge su veoma dobar metod za gubljenje kilograma.

Jedna od popularnih metoda uključuje 24 časa posta na vodi jednom ili dva puta nedeljno. Druga se sastoji od posta svakog dana gde 16 sati ništa ne jedete, a 8 sati unosite umereno hranu.

Neke vrste posta ne reaguju podjednako dobro na žene, kao na muškarce, ali svakako odmah zaustavite post ukoliko naiđete na negativne efekte.

19. Pijte zeleni čaj

Zeleni čaj (BEZ ŠEĆERA!) ima višestruke zdravstvene benefite.

Sadrži kofein, tako da vašu kafu možete zameniti zelenim čajem. Ono što je bitno jeste da zeleni čaj ubrzava vaš metabolizam i na taj način ćete smanjiti salo na stomaku. Efekat je najbolji ukoliko ga iskombinujete sa vežbanjem.

20. Promenite vaš način života i kombinujte nekoliko metoda

Ukoliko imate problema sa naslagama na stomaku, znači da ste nešto pogrešno radili u vašem dosadašnjem načinu života.

Pokušajte da uočite šta ste to pogrešno radili, da metode primenite i da napravite nove navike koje će pospešiti kvalitet vašeg života.

Trudite se da budete istrajni jer prihvatanjem bilo koje od ovih metoda, nećete se samo kratkoročno rešiti masnih naslaga na stomaku, već ćete učestvovati u prevenciji raznih bolesti koje se potencijalno mogu razviti u budućnosti u vašem telu.

S druge strane, zdrav način života neće uticati samo na gubitak kilograma, već ćete se i vi mnogo lepše osećati u vašem telu. 🙂

Zaključak

Gubitak kilograma uvek zahteva neki trud, posvećenost i izmene. Uspešno prisvajanje neke ili svih metoda će vam pomoći da dođete do vašeg cilja što pre, ali i da vodite zdraviji život 🙂



POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas, unesite vaš komentar!
Molimo vas unesite vaše ime ovde