Klikbejt – jutjuberi protiv lažnih vrednosti na internetu

1
719
Jutjuberi napravili pesmu KLIKBEJT; Foto DW - Marija Erdelji
Jutjuberi napravili pesmu KLIKBEJT; Foto DW - Marija Erdelji

Premijernim prikazivanjem pesme i spota KLIKBEJT, na Balkan Tube Festu, započela je velika kampanja protiv govora mržnje na balkanskoj jutjub sceni i na internetu generalno.

Osam popularnih jutjubera se okupilo uz pomoć DW akademije da na kreativan i zabavan način, prikažu svojoj publici šta je to što je loše na jutjubu. Najbolji Ortaci, Cone, Dex Lik, Dule AXE, Duxa, Jenni Martin i KovalskA su zajedno pokušali da pronađu najbolji način da prenesu poruku. Najbolje je ono što njihova publika najviše voli – pesma sa što više jutjubera.

Pre nego što je predstavljen „Klikbejt“, održan je panel zajedno sa Vladimirom Markovićem Looney-em, koji je i moderirao rad grupe. Tim panelom je svaki od učesnika projekta ukazao na probleme o kojima pričaju i u pesmi.

KLIKBEJT – PESMA

KLIKBEJT (Official Music Video)

Većina tinejdžera na Balkanu već odavno ne gledaju televiziju. Nekoliko godina unazad su jutjuberi kreirali sadržaj zbog kojeg su deca prelazila na drugu platformu – YOUTUBE. Danas su svi ti jutjuberi postali medij jer imaju mesečnu gledanost koja prevazilazi rejtinge najvećih medija u zemlji.

Iako se u početku na jutjubu mogao naći isključivo kreativan sadržaj, vremenom, kako je rasla popularnost ovog „zanimanja“, dolazilo je sve više ljudi koji su želeli samo popularnost i novac, pa su se tako iz godine u godinu, često pomerale i neke moralne granice. Jutjuberi su postajali „luđi“ i „slobodniji“, ne pazeći na svoj način izražavanja pred decom, koja čine najveći deo publike, ali i ne pazeći na to kakvu će poruku poslati.

„Treš“ sadržaj je veoma brzo „zatrpao“ kvalitetan sadržaj i preovladao jutjub scenom. Svim kreativnim jutjuberima je mnogo teže da dođu do izražaja u moru video materijala nastalih bez ikakvog cilja i poruke.

Sve više mladih želi da budu jutjuberi

Kada pitate tinejdžera šta želi da postane i čime želi da se bavi, vrlo često ćete naići na odgovor: Želim da budem jutjuber. Ali, kada ga nakon toga pitate šta će prikazati na svom kanalu, vrlo često nećete čuti nikakav odgovor.

Ova situacija proizilazi iz činjenice da je sve veći broj dece na jutjubu. Trenutno najveći broj autora video materijala na jutjubu ima između 12 i 18 godina. Tinejdžeri, koji su još uvek neizgrađene ličnosti, bez velikog znanja, talenata i zanimanja (čast izuzetcima), postaju idoli još mlađih tinejdžera. Tako se sve više pomera granica, jer deca su svesna da je youtube slobodna platforma, da svako može biti šta god poželi, često bez velikog truda.

Izvođenje pesme Klikbejt na Balkan Tube Festu; Foto DW
Izvođenje pesme Klikbejt na Balkan Tube Festu; Foto DW

„Podržavamo ovu inicijativu osmorice influensera protiv negativnih pojava na jutjuberskoj sceni. DW Akademiji je stalo do slobode, ali i odgovornosti medija u koje i spadaju Jutjub kanali. Zbog toga smo im omogućili produkciju“, rekao je Klaus Daman, menadžer DW Akademije za Zapadni Balkan.

Popularnost i odgovornost

„Na Jutjubu je uvek ta neka borba – ko je prvi, ko je glavni, ko ima najviše pratilaca. Suština ‘Klikbejta’ nije bila da prozivamo određene osobe, nego postupke. To je veoma važno. I ako bude došlo do neke drame nećemo se osvrtati. Za nas je na kraju dana najbitnije ono što smo preneli publici“, rekao je Dušan Srbljak, urednik portala i Jutjub kanala PCAXE.

U trci za klikovima i novom publikom ne biraju sredstva, pa psovke, hajke i verbalni sukobi među jutjuberima povremeno prerastaju u svojevrsne „ratove“ unutar zajednice. Na jutjub sceni vlada i mišljenje da je upravu onaj ko ima više pratilaca. Neki, nažalost, ne shvataju odgovornost koju imaju i tu brojku i svoje pratioce često manipulišu da bi došli do cilja.

Muzički spot „Klikbejt“ nastao je u sklopu projekta „Mladi mediji“ koji Dojče vele Akademija (DW Akademie) sprovodi u Srbiji i regionu od 2017. godine. „Klikbejt“ ukazuje na odgovornost jutjubera prilikom kreiranja medijskih sadržaja za decu i mlade, ali i njihove publike da kritički pristupaju informacijama.

Da je pesma dobro prihvaćena, govori i činjenica da je za samo par sati prešla 100k pregleda! Nakon 24h pesma se našla i na youtube trending listi. Veliki broj pozitivnih komentara budi nadu da će dosta pratilaca prihvatiti poruku.



1 KOMENTAR

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas, unesite vaš komentar!
Molimo vas unesite vaše ime ovde